El Parc Arqueològic Mines de Gavà, com a equipament cultural pioner en l’oferta educativa en el seu web, ha participat, com a exemple, en l’estudi, que porta per títol 3C14 Leraning i que ha estat dut a terme per la Sra. Janine Sprünker (Doctorant de la Universitat Oberta de Catalunya), basat en l’aportació de recursos educatius en línia de contingut de patrimoni cultural dirigits a la comunitat escolar de Catalunya, amb la premisa que la relació entre els museus i les escoles canvien amb l’ús d’internet.
En els darrers anys les pàgines web dels museus ofereixen activitats i materials en línia de caire educatiu, però no presenten objectius d’aprenentatge o en el cas que es presentin, es tracta d’objectius d’aprenentatge molt oberts.
Per altra banda, hi ha un increment de la demanda de professors per a que les institucions de patrimoni ofereixin recursos educatius a les seves pàgines web que es puguin introduir en els processos d’ensenyament i aprenentatge.
Per regla general, el Parc Arqueològic s’ha convertit en un espai més participatiu tan a nivell presencial com en línia. Així doncs, l’objectiu és obtenir un model de treball i millors pràctiques per a l’aprenentatge i l’ensenyament en xarxes d’aprenentatge formades per gestors, professors i estudiants de patrimoni en les que els membres produeixin i usin recursos en línia amb contingut de patrimoni cultural.
L’estudi del projecte que porta per títol 3C1 4 learning forma part d’una recerca empírica de la tesi doctoral, amb el títol provisional, “Xarxes d’aprenentatge i recursos educatius en línia per a l’educació en el patrimoni cultural” de la Sra. Janine Sprünker, essent mateixa autora de l’estudi.
En els darrers anys les pàgines web dels museus ofereixen activitats i materials en línia de caire educatiu, però no presenten objectius d’aprenentatge o en el cas que es presentin, es tracta d’objectius d’aprenentatge molt oberts.
Per altra banda, hi ha un increment de la demanda de professors per a que les institucions de patrimoni ofereixin recursos educatius a les seves pàgines web que es puguin introduir en els processos d’ensenyament i aprenentatge.
Per regla general, el Parc Arqueològic s’ha convertit en un espai més participatiu tan a nivell presencial com en línia. Així doncs, l’objectiu és obtenir un model de treball i millors pràctiques per a l’aprenentatge i l’ensenyament en xarxes d’aprenentatge formades per gestors, professors i estudiants de patrimoni en les que els membres produeixin i usin recursos en línia amb contingut de patrimoni cultural.
L’estudi del projecte que porta per títol 3C1 4 learning forma part d’una recerca empírica de la tesi doctoral, amb el títol provisional, “Xarxes d’aprenentatge i recursos educatius en línia per a l’educació en el patrimoni cultural” de la Sra. Janine Sprünker, essent mateixa autora de l’estudi.
Per a més informació: 93 263 96 10
Museu de Gavà
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada